فن آوری SteadyTec و مفاهیم جدید اتصال (Connection Concept)

تلگارتنر با معرفی فن آوری SteadyTec برای شبکه های صنعتی بر اساس استانداردهای خاص در محیط های خشن صنعتی، راهکارهایی سریع و جامع را برای دستیابی به پهنای باند 10 Gbit/s در زیرساخت شبکه های مبتنی بر کابل مسی و فیبر نوری امکان پذیر ساخته است.

تلگارتنر بـا راه اندازی خط تولیـد DataVoice industry و فن آوری SteadyTec بـه دنبـال ایجاد مفاهیمی جدید در اتصال کابل های مسی (Copper) و فیبرهای نوری (Fiber Optic) و ایجاد شبکه های صنعتی مطمئن با گرد آوری فن آوریهای نوین در کنار یکدیگر است. این دیدگاه به طور مشترک در کیفیت اتصال، مواد اولیه ساخت بدنه و درزگیرها و همچنین نوع طراحی تجهیزات موثر بوده است. سری جدید اتصالات تلگارتنر با استاندارد صنعتی IP67 به صورتی طراحی و تولید شده است که برای اولین بار در دنیا راهکارهای کابل کشی مسی و فیبر نوری را به طور همزمان پوشش می دهد. اما این تنها مزیت SteadyTec نیست، استفاده از انواع اتصالات در غلاف واحد، ساز و کارهای مختلف بر اساس مواد تولیدی و نوع اتصال، فن آوری اتصال بسیار با کیفیت، و بیش از 750 بار چرخه اتصال بر اساس استاندارد IEC60603-17 و در نهایت برقراری ارتباط گیگا بیتی بر اساس استاندارد IEC61076-3-10.

قابل اتصال در محل (In-field Attachable)

غلاف ماژولار واریانت 4 با فن آوری SteadyTec اندازه ی بسیار کوچک مانند اتصال M12 دارد به همین دلیل مورد توجه تولید کنندگان دستـگاه ها قرار گرفته تا جایگزین اتصال M12 در بسیاری از راهکارها گردد. اتصال M12 D-Code در شبکه های صنعتی بر اساس استاندارد نرخ انتقال 100 Mbit/s عمل می کند، این در حالی است که غلاف واریانت 4 با فن آوری SteadyTec  نرخ انتقال داده تا 10 Gbit/s را پشتیبانی می کند.

نرخ انتقال داده 10 Gbit/s به طور مثال در راهکارهای نظارت تصویری و کنترل کیفیت صنایع مختلف کاربرد دارد. از آن جایی که نیاز به عملکرد بهتر و نرخ انتقال داده بالاتر در آینده رو به گسترش است، فراهم آوردن زیرساخت هایی با نرخ انتقال بالاتر از 100 Mbit/s در صنایع افزون شده است.

اتصالی برای تمام پروتکل های شبکه های صنعتی

بر خلاف ظاهر جمع و جور ، غلاف واریانت 4 با فن آوری SteadyTec کاربردهای متفاوتی دارد: هم برای استفاده در اتصال دهنده RJ45 (RJ45 Socket) و هم برای اتصال فیبرهای نوری با ملحقات استاندارد SC  و LC  دو تایی (Duplex). مزیت اصلی، عدم نیاز به تعویض غلاف و مستقل بودن غلاف خارجی از تجهیزات داخلی است و تنها با تعویض تجهیزات داخلی غلاف، کاربران می توانند از مزیت های ارتباط های کوتاه چند متری مبتنی بر کابل مسی یا ارتباط فواصل کیلومتری مبتنی بر فیبرهای نوری را تجربه کنند.

اتصال دهنده RJ45  تعبیه شده، تمامی پروتکل های شبکه های صنعتی موجود در بازار را پشتیبانی می کند. اتصال دهنده های فیبرنوری نیز می توانند برای انواع فیبر نوری مانند فیبرهای نوری پلاستیکی (Plastic Optical Fiber) ، فیبرهای نوری با روکش پلاستیکی ( Plastic Cladded Fiber) و فیبرهای نوری شیشه ای (Glass Optical Fiber) با قطر 50 و 62.5  میکرون استفاده شوند. پشتیبانی از استانداردهای Profibus  (PNO) و ISO IEC 24702 در اتصالات و نحوه سیم بندی در شبکه های صنعتی از دیگر شاخصه های تجهیزات واریانت 4 با فن آوری SteadyTec است.

stx_steckeruebersichtطراحی غلاف دوتکه

طراحی تجهیزات واریانت 4 با فن آوری SteadyTec بر اساس استاندارد  ISO IEC61076-3-106 انجام شده و تنها از دو تکه تشکیل شده است، فلنج (Flange) و غلاف اتصال (Connector Housing). ساخت غلاف خارجی این محصول از پلی آمید (Polyamide) در کنار طراحی خاص آن موجب شده تا بدنه در مقابل عوامل خارجی به شکل فوق العاده ای قوی باشد و تجهیزات داخلی بر اساس استاندارد V-0  محافظت شوند. همچنین روی غلاف های خارجی محل هایی برای استفاده از کدبندی رنگی (Color Coding) با حلقه هایی به رنگ سفید، خاکستری، نارنجی، آبی ، زرد و سبز طراحی شده که به طور جداگانه قابل تهیه هستند.

فلسفه اتصال یگانه

تلگارتنر در تولید تجهیزات صنعتی SteadyTec  خود فلسفه سه گانه ای را دنبال می کند: راحتی در استفاده ، راحتی در یادگیری و ضریب خطای کم. به این صورت امکان استفاده از تجهیزات داخلی ترمینال 5 (Profinet) یا واریانت 1 در داخل غلاف خارجی واریانت 4 موجو دارد. این دیدگاه موجب شده تا بسیاری از تجهیزات تلگارتنر در تمامی رده های تولید (Office  و Industry) با یکدیگر همخوانی داشته باشند.

STX_feldl

فن آوری اتصال (Contact  Technology)

اتصالRJ45  با فن آوری SteadyTec به لرزش، ضربه و تنش مکانیکی غیرحساس و مقاوم است. اتصالات فنری با جرم کمتر دارای خواص ارتجاعی بیشتری شده اند و حفاظ الکتریکی (Shield) به جای دو نقطه ادر چهار نقطه متصل می شود بنابراین، در شرایط بسیار سخت، یک اتصال قابل اعتماد و بسیار مقاوم در دسترس خواهد بود.

فن آوری غلاف (Housing Technology)

مواد اولیه مقاوم به تنهایی برای یک اتصال کافی نیست. تجهیزات صنعتی تلگارتنر با فن آوری SteadyTec  مقاومت بسیار بالایی دربرابر نفوذ آب دارند و به نوعی طراحی شده اند که می توانند به یکدیگر قفل شود تا یک سیستم ایمن و قابل اطمینان را به وجود آورند. ورودی کابل این اتصالات می تواند کابل هایی با قطر بیرونی 12 میلیمتر را در خود جای دهد و قابلیت استفاده از کابل های زوج به هم تابیده 8 زوجی (4 Twisted Pairs) نیز در آن وجود دارد. مکانسیم Push-Pull  در فن آوری SteadyTec اتصال را در برابر عوامل خارجی (مانند آّب ، روغن و گرد و غبار) محافظت می کند و تا سالهای متمادی به راحتی قابل استفاده است.

فن آوری مواد اولیه (Material Technology)

تجهیزات صنعتی تلگارتنر با فن آوری SteadyTec با به کار گیری بهترین مواد اولیه برای کاربرد های متفاوت تولید شده اند. مواد فلزی و پلاستیکی به کار رفته در تجهیزات با فن آوری SteadyTec در مقابل چرک، مواد قلیایی، اسیدها، روغن ها و مشتقات نفتی مقاومند و در گستره دمایی 40- تا 70+ درجه سانتیگراد عملیاتی هستند.

فن آوری آب بندی (Sealing Technology)

در فن آوری SteadyTec غلاف خارجی 100 درصد ضد آب است تا اتصالات مسی (Copper) و فیبر نوری (Fiber Optic) به صورت بهینه محافظت شوند. غلاف بیرونی پوشیده شده با مواد اولیه حداقلی است و بالاترین ثبات ابعاد را دارا می باشد.

stx_steadytec_stecker

سهولت در کارکرد (Handling)

تمامی تجهیزات صنعتی تلگارتنر با فن آوری SteadyTec  با روشی یکسان و کاملا ساده نصب می شود. روش نصب بسیار ساده است زیرا تجهیزات به صورتی طراحی شده اند که نیاز به ابزار خاص نداشته باشند و در محل نصب شوند (Tool Free & Field Assembly ). فن آوری SteadyTec در زمینه کابل های مسی، با فراهم کردن یک هسته مدیریتی Cat. 6 در محل اتصال کابل (Terminal) با استفاده از استاندارد IDC یک کارکرد آسان سه مرحله ای در اختیار می گذارد (ورود کابلCable Insertion – فشرده سازی Compress – پایان کار done).

غلاف خارجی از پیش آماده شده و تجهیزات داخلی  به سرعت متصل می شوند و چون تعداد قطعات  زیاد نیست، زمان نصب کل اتصال و احتمال خطای کاربر کاهش می یابد. علامت گذاری با استفاده از یک برچسب استاندارد صنعتی قابل انجام است بنابراین ، اطلاعات مرتبط مستقیما به غلاف اتصال اضافه می شود و در چشم برهم زدنی قابل شناسایی است. به محض اینکه غلاف روی اتصال در جای خود قرار گیرد و پیچ محافظ آن بسته شود همه چیز – حتی کابل متصل شده – در جای خود محکم می شود.

دیدگاهتان را بنویسید

X